Friday, August 31, 2007

mijn passie voor wapens met een groot kaliber

ik heb altijd al een passie gehad voor groot kaliber wapens, ik heb in het afgelopen jaar het geluk gehad om een paar mooie rollingblock geweren te kunnen kopen die aan mijn wensen voldoen,
de laatste is een 450 blackpowder express die in zweden is gebouwd, het wapen werd gebruikt voor de jacht op groot wild zoals elanden en beren.
door een kogel van 350 grain te gebruiken en een grote lading kruit van 120 grain kon een zeer hoge kogel snelheid worden bereikt waardoor men het wild ook op grote afstand kon schieten, de kogelbaan was veel rechter en de inslagkracht van de kogel veel hoger dan de gewone rollingblock geweren.....
deze rollingblock geweren zijn erg zeldzaam en behoorlijk prijzig maar het is me dan eindelijk toch gelukt er een te kopen........

No comments: